الخميس، 28 أبريل 2016

أغنية...با أبعت انا سلام***شاعر الوجدان الشاعر السكندري / علي الطاووس


أغنية...با أبعت انا سلام
با أبعت أنا سلام...
للي سمع تنهيدة القلب فا ذاد في الملام...
و شجون الوجد اللي ما خلتنيش أنام...
و لا رد ليا سلام...
و بقوله أنا القمر غاب...
و حلف أنه علي الدنيا...
مش ح يطلع و لا يبان...
إلا لما أنت من هجرك ترد و تبان...
و ليالي الشوق لليالينا...
اشتاقت لسهرنا هي كمان...
و سمعت أنا من العشاق...
سمعتهم أنا بوداني...
قالو...
أمال فين الأحباب...
نتعلم منهم الحب و الأشواق...
فا بذمتك قلبك لسه ما رق..
و قال بحب...
و ذاد في الدق كمان..
فا قولت أنا...
طب ما تسيبك بقي من ده عناد...
و ما طولش عليا بعادك...
و ارجع بقي أرجع...
تاني لحضن أحبابك...
صدري و قلبي و كفوف ايديا...
مش هما دول أحبابك...
و غمض انت عنيك...
و ريح بالك...
و حس بقي حس...
بنار حبك اللي أيده حوايا...
و اللي بتحيي ليا مشاغري و وجداني لحسن جمالك...
فا با ابعت أنا سلام...
للي سمع تنهيدة القلب و ذاد في الملام..
و شجون الوجد اللي ما خلتنيش أنام...
و لا رد ليا سلام..
مع تحيات شاعر الوجدان الشاعر السكندري / علي الطاووس 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق